Konečně dovolená...

19.07.2018

Ahoj...Dnes tu mám pro vás opět další článek... Tentokrát to bude taková oddychovka, kdy vám chci především dát vědět, kam plánujeme jet na naší letošní dovolenou a možná i trochu popsat, jaký proces k naší dovolené vedl...Nebylo to totiž jednoduché...Takže pokud vás zajímá nějaká perlička z mého života, jste tu správně.

Jak jsme hledali dovolenou...

Ještě dlouho předtím než mi skončilo zkouškové, jsem měla jasno. ,,Nutně potřebuji dovolenou!!!" Nejlépe u moře. Snad ještě nikdy jsem neměla takovou potřebu s sebou fláknout někde u vody a jen si tam tak být a odpočívát. Patřím totiž spíše mezi ty, kdo radši něco objevují, než se opalují s drinkem v ruce. No jenže...Měla jsem toho v červnu už tolik, že moře a válendo byla nutnost. 

Jelikož jsem velký snílek a ráda o věcech fantazíruju, o dovolené jsem přemýšlela a vlastně i mluvila (s přítelem) pořád a to ještě dlouho předtím, než jsem vůbec měla jisté nějaké volno. Dovolenou jsem chtěla mít samozřejmě vybranou co nejdříve a ještě nejlíp jsem chtěla HNED někam vyjet. Je vám asi jasné, jak to dopadlo, když je skoro konec července a já ještě nikde nebyla...

Letos to s naší dovolenou opravdu nebyla procházka růžovou zahradou... Jak jsem už nejspíš psala, tak loni jsme jeli na dovolenou pouze s přítelem a to bylo mnohem lepší, protože jsme všechno měli zařízené relativně brzy. Letos jsem si ale řekla, že bych ráda jela na dovču i s rodiči a se sestrou a jejím přítelem, kvůli tomu jak budu odjíždět na půl roku do Číny-tak aby jsme se ještě užili. No jenže! Čím více lidí jede, tím je náročnější nějakou dovolenou vůbec najít...

Snad ještě nikdy jsme nepřemýšleli o tolika destinacích najednou...Jediné naše společné stanovisko bylo, aby nás dovča nestála "majlant" a ještě se nám také celkem rychle podařilo najít vhodné datum, které se hodilo všem. Jinak pak ale chtěl každý něco jinýho...Takže celé naše hledání dovolené probíhalo tak, že jednou jsme jeli do Egypta, pak do Bulharska, Turecka, Řecka, Chorvatska a Itálie... Bylo to strašné... A ještě nás neúprosně tlačil čas...

Neustále jsme řešili co a jak...Každý upřednostňoval něco jiného, někdo válendu, někdo poznávačku, někdo nechtěl jet do arabských zemí, někdo jiný zase autem...Naše debaty trvaly minimálně měsíc a nebyl snad den, kdy bych neseděla u počítače a nehledala dovolenou...Stal se ze mě už skoro takový odborník na zájezdy-nestálo by za to si otevřít cestovní kancelář?! :D 

Asi chápete, že jsem z toho byla celkem ve stresu a nebavilo mě se s někým pořád dohadovat, nebo řešit to, že zas někdo změnil názor. Neulehčovala to ani skutečnost, že nás jede 6 a řešili jsme všechno opravdu na poslední chvíli, takže když jsme něco už konečně vybrali a chtěli to zarezervovat, často jsme se dozvěděli, že už třeba nejsou letenky, nebo naopak není dostatek pokojů...Takže všechno zase od znova...

Ale nebojte...Všechno nakonec dopadlo dobře, i když to teda stálo nervů-hlavně těch mých, přiznávám O:) A kam že to tedy jedem?! Opět vyhrálo Španělsko. Nejdřív jsem z toho nebyla tolik nadšená, protože jsme tam přeci jen byli loni, na druhou stranu je ale Španělsko nádherná země s pozitivní energií a navíc budeme mít s Mírou možnost, se znovu za tak krátkou dobu podívat do naší oblíbené Barcelony, kam určitě plánujeme výlet.

Jak dovolenou hledat?

Kdybych vám měla dát typ, jak dovolenou hledat (v tomto případě mluvíme o zájezdu pořádaném CK), doporučila bych vám z vlastní zkušenosti hledat třeba na Invii, kde mně nejvíce vyhovuje jejich web a především to, že na webu mají všechno hezky pohromadě-od hromady fotek po recenze, také tam snadno najdete všechny potřebné informace. Hledání vám mohou ulehčit i jejich filtry, kam se dá lehce naklikat snad jakýkoliv váš požadavek (klimatizace, vzdálenost od moře, atd.). Na druhou stranu se ale na Invii rozhodně nespoléhám ve všem. Má totiž své mouchy a určitě tam nenajdete všechny zájezdy. Invií ale většinou začínám. Když se mi něco na Invii líbí, koukám pak na další weby, jako je třeba Tripadvisor, pro další fotky a recenze. Skvělé je se také podívat na mapu, ať víte, co je v okolí, jestli je třeba hotel od pláže opravdu těch zmiňovaných 200 m, nebo nemáte za okny dálnici. Když hotel projde i přes toto síto, hledám nejvýhodnější ceny a to už pak brousím i na stránky dalších cestovek-my letos jedeme od Firotour, kde vyvěšují často velmi výhodně Last Minute. Cestovek je ale spousta a každá se zaměřuje na něco jiného...Pokud jde o zájezdy a cestovky, které se nám nelíbili, uvedla bych CK MyPlanet, kdy jsme s nimi letěli do Řecka a jejich poskytnuté informace ani v nejmenším neodpovídali realitě. No co...možná jsme jen neměli štěstí...Třeba bude vaše zkušenost jiná.

Samozřejmě neříkám, že je dovolená s CK tou nejlepší volbou. Myslím si, že především pro mladé lidi je lepší jet bez cestovky. Bez CK se dá totiž dovča sehnat opravdu levněji, kdy jí nemusíte platit za jejich služby. Většinou si člověk i sám naplánuje skvělou dovču, někdy dokonce i lepší a zajímavější. My se letos rozhodli pro tuto variantu a to hlavně proto, že jedeme i s rodiči, kteří mají rádi nějaký ten servis-hlavně co se jídla týče, kdy si nechtějí sami vařit, nebo neustále někam na jídlo chodit. Kdybyste plánovali na dovolenou letět sami bez CK, tak doporučuji hledat letenky přes letuska.cz, nebo kiwi.com, když budete mít štěstí, tak seženete letenku za pár korun. Možností ubytování je také spoustu. Můžete jet buď na "blind" a vše hledat až na místě, nebo jet přes booking, airbnb nebo co třeba zkusit couchsurfing? (Zkoušel jste někdo? Já zatím ne, mám z toho trochu ,,strach", ale třeba jednou...). 

Na závěr této části bych jen chtěla dodat...Buďte klidní a nestresujte se.  Má se sice jednat o dovolenou, ale sama vím, jak někdy může být hledání správné dovolené vyčerpávající. Ale nakonec se to přeci jen povede a určitě si užijete dovču snů...A když ne? Příště je taky možnost :D 

Naše plány na dovolené...

Jak již víte, jedeme tedy znovu do Španělska. Oproti loňsku bude naše dovolená ale stejně o trochu jiná. Loni jsme totiž jeli kvůli financím autobusem. Letos jsme ale našli zájezd za tak levné peníze, že letíme letadlem (na Míru prásknu, že to bude jeho premiéra, tak jsem zvědavá, jak se mu bude lítání líbit). Také naštěstí nejedeme na to úplně stejné místo. Loni jsme byli ubytovaní v Lloret de Mar, kde to bylo vážně super. Teď jedeme do oblasti Costa Dorady, konkrétně do Calafellu, kdy by se mělo o klidnější oblast, tak jsme zvědaví, jak se nám bude líbit a jestli nás Španělsko nezklame-ikdyž pevně věřím, že ne. Také si ještě v hloubi duše přeji, aby byl tenhle rok jiný i co se počasí týče. Loni nám totiž počasí většinu dní moc nepřálo, kdy bylo dost chladno a nevyhnul se nám ani déšť. Tak uvidíme...Držte nám palce...

A kdy letíme?! Konečně už tuhle sobotu, jen budeme muset hodně brzo vstávat, na co se moc netěším. Jedeme do hotelu s all inclusivem se skvelými recenzemi, tak jsme zvědaví...Jen se trochu bojím mé váhy při odjezdu :D Snad se udržím na uzdě :D

A co na dovolené plánujeme podniknout? Míra si s sebou samozřejmě bere drona, tak snad se nám podaří ukořistit pár hezkých záběrů...Jak jsem už psala, tak chceme určitě opět navštívit Barcelonu. Jen teď možná trochu z jiné perspektivy: Loni jsme navštívili fotbalový stadion Barcelony, Sagradu Familii, La Ramblu, přístav a fontány. Čas nám například bohužel nezbyl na Parc Guell, tak ten bychom chtěli navštívit letos. Možná se podíváme i do akvária? Zatím to nemáme přesně naplánované. Rodiče ale v Barceloně ještě nebyli...Tak bůh ví, jak to nakonec celé dopadne. Jedno je ale jisté...Míra nechce minout tržiště La Boqueria, kde se těší na španělské masové specialitky :D 

Mimo Barcelony máme relativně blízko i město Tarragona, kde je to údajně také moc hezké a stojí to za návštěvu, tak se s největší pravděpodobností podíváme i tam. Ono je asi lepší si toho moc neplánovat, ať pak člověk není zklamaný... Mým přáním je si půjčit paddle board. Vždy mi to přišlo strašně super a ještě nikdy jsem neměla možnost ho zkusit, tak snad teď.

Během celé dovolené plánuji být online na svých sociálních sítích. Hlavně na Instagramu, kam bych chtěla pravidelně přidávat instastories z toho, co jsme konkrétní den zažili. Samozřejmě se dočkáte i fotek ve feedu. Po návratu plánuji napsat článek nejen do rubriky Dear Diary o naší dovče, ale i do cestovací rubriky, třeba o typech na cestu do Španělska, nebo napsat další článek o Barceloně(na ten první je odkaz tady), nebo i o Tarragoně?! Nechte se překvapit.

 Mimo jiné jsem si založila YouTube kanál, kam chci zatím dávat hlavně kratší videa z cest. První video je tam o cestě do Vídně. Odkaz najdete tady. Můžete se teda určitě těšit alespoň na jedno video ze Španělska-možná na dvě, uvidím kolik bude materiálu a vůbec kolik aktivit podnikneme.

No...Teď jsi jdu už zabalit. A začít se těšit...Protože abych se přiznala, na to jak jsem se těšila před měsícem, se teď nějak těšit nestíhám a ani mi nějak nedochází, že někam jedeme...

Chci pro vás ještě připravit nějaký článek, který by měl vyjít v době, kdy už se budu válet u moře. Tak sledujte můj instagram, aby vám nic neuteklo-poslední dobou se snažím zlepšovat, co se instagramu týče, tak snad to oceníte. Mě to totiž začalo hodně bavit. Doufám, že brzy mi to půjde ještě lépe. Pokud se vám to, co dělám, líbí, budu ráda za vaši zpětnou vazbu, ať už to bude komentář, like, zpráva do directu, nebo třeba i sdílení. 

A co vy a dovolená? Kam se chystáte? Nebo už máte dovolenou za sebou? Dejte mi vědět! 

Užívejte léta a mějte se šťastně. 

Vaše Ela.


© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky