PRAHO...

16.03.2018

Moje milá, krásná Praho...tak moc jsi mi přirostla k srdci. Mezi všemi městy, které jsem kdy navštívila, jsi jediná, kdo si získal mé srdce s největší pravděpodobností do konce života. Děkuju.

Jedná se o první článek v této rubrice, která by měla být zaměřená na cestování, tak proč právě článek o Praze, která je v České republice? Jednoduše proto, že je Praha nádherná a tu pozornost si zaslouží. Když se nad tím tak zamýšlím, je to vlastně i jedno z prvních velkých měst, které jsem ve svém životě navštívila a to stojí rozhodně za zmínku!

Jak je zřejmé z prvního odstavce, k Praze mám zvláštní a velmi osobní vztah. Prahu obdivuji a pokládám ji za jedno z nejkrásnějších měst na celé planěte. Praha má všechno, jak krásná místa plné optimismu a krásných budov, tak má i odvrácenou stranu mince, která už tak veselá na ní.

Touhu napsat tento článek ve mě vzbudilo dnešní krásné, slunečné a skoro až jarní počasí a to je teprve 15. 3. Taky se vám stává, že vždy, když je venku hezky, najednou jakoby záříte??? Já si dnes přijdu jako světluška plná energie....

Abych se dostala k jádru věci, tak dnes, když jsem se procházela zasluněným centrem starého města, řekla jsem si, že Praha rozhodně stojí za zmínku...

Kdybych měla vyzdvihnout moje nejoblíbenější místa v Praze, na první místo by se vyšvihli především přírodní plochy, parky,... Nejradši mám Divokou Šárku, která má úžasnou a někdy až mystickou atmosféru a přijde mi neuvěřitelné, že v Praze existuje takové místo, které se svým vzhledem naprosto liší od podoby hlavního města. Dále také ráda chodím na třeba na Petřín...

Fotky během cesty na Petřín...-jaro

Jarní fotky z Divoké Šárky-taky už se na jaro těšíte tak jako já?!


Jako další na Praze miluji celé její historické centrum. Každá z budov, která se tam nachází, ať už je více, nebo méně známá, má naprosto fascinující kouzlo. Často mě proto v Praze potkáte, jak se právě kochám architekturou všemožných budov. Během jarních a letních dnů ráda podnikám procházky podél Vltavy, kdy je skvělé si třeba jen sednout na zídku a pozorovat ruch kolem ní a dát si k tomu třeba nějakou mňamku. Jako cíl vaší cesty kolem Vltavy si můžete zvolit náplavku, kde se často konají různé festivaly. 


V Praze mám i spoustu oblíbených podniků. Co se týče kávy, tak nedám dopustit na CACAO, líbilo se mi i v Mama coffee a nepohrdnu ani dobrým flat white v Costa Coffee. Jako skvělou restauraci bych uvedla například restauraci Corleone. Nejlepší zmrzlinu mají pak v Angelatu-DOPORUČUJU!

Na druhou stranu vím, proč někteří lidé Prahu rádi nemají, někdy mi to totiž také vadí. Jedná se o všudypřítomný shon-v metru, na ulicích, v obchodech...Ano, někdy je to až otravné, ale já například mám ten rytmus Prahy ve většině případech ráda. Přijde mi, že se ke mě to tempto prostě hodí a nějak kopíruje můj samotný život-plný energie, někdy nestíhání a zejména je velmi barvitý. 

Co bych na Praze ještě vyzdvihla, tak by to byla síť dopravy. Nejenže se do našeho hlavního města dá skvěle dostat z okolních měst, ale i hromadná doprava v Praze je skvělá a dostanete se naprosto všude. Auto v Praze opravdu není nutnost, někdy je to spíše překážka, když zrovna nemáte kde zaparkovat :D  Navíc není problém si půjčit třeba kola, jet na lodi, šlapadlu, lanovkou,... Možností je opravdu spousta a je jen na vás jakou si vyberete.

Co ale na Praze opravdu ráda nemám? Bylo by toho málo...to co mi kazí často náladu jsou většinou spíše lidé, kteří se neumí chovat, mračí se a prostě vám chtějí znepříjemnit den. Takových lidí si myslím třeba na vesnici naleznete mnohem méně. Dále mi vadí otravní prodejci všemožných věcí, bezdomovci a atrakce na turisty, ale to třeba není nic, na co by se nedalo zvyknout. Nic jiného mě nenapadá, divné co? Snažím se sice něco usilovně vymyslet, ale ne...zatím nevím, i když je možné, že postupem let na něco dalšího jistě přijdu. 

Co vy a vaše oblíbená místa v Praze? Máte radši nějaké jiné české město? Bavily by vás články i o České republice? Dejte mi vědět ... :)

Mějte se také tak prosluněně,

Vaše Ela

© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky