Hudba, která mě vzala za srdce...

20.07.2018

Dokážete si představit svět bez hudby? A vůbec bez všech zvuků?! Protože všechny zvuky, se kterými se setkáváme během našeho běžného dne, tvoří dohromady přeci také skladbu. Tu nejoriginálnější skladbu ze všech... Já si to bez hudby představit opravdu neumím. Hudba si našla cestu ke mně... Do mého srdce. Dokáže mi být tím nejlepším přítelem, který mi zlepší den, kdykoliv to potřebuji, nebo tu semnou jen tak prostě je...A plyne... Jaký mám vztah k hudbě a jakou hudbu poslouchám? A které písničky rozhodně nemohou chybět ve vašem seznamu skladeb? Čtěte...

Já a hudba...

Pokud něco opravdu z celého srdce miluji, je to právě muzika. Nepatřím sice mezi ty, kdo musí mít sluchátka celý den na uších a poslouchat své nejoblíbenější interprety... Ale jde třeba o to, že si neustále zpívám a pobrukuji. Ať jsem na brigádě, ve škole, na rande, v nákupáku... Je vám tedy jasné, že mám k hudbě velmi vřelý vztah...Umocňuje to i fakt, že tancuji a k tanci ta hudba prostě neodmyslitelně patří. Tanec mě naučil vnímat hudbu jinak... Do hloubky. Často se proto k mému pobrukování přidává i přemýšlení nad tím, jaká choreografie by zrovna k této písničce pasovala. No a co si budem. Dost často mě to nutí si tancovat, kdekoliv, třeba i během nakupování...A je to skvělý...Neřešit nikoho...Jen si být ve svém světě hudby a tance...Zkuste to.

Když jsem byla malá, byly dny, kdy jsem si přála být zpěvačkou...Nikdy jsem sice na žádné hodiny hudebky nechodila, ale když jsem byla na gymplu, poštěstilo se mi zpívat dva roky ve školním sboru, který byl na velmi dobré úrovni...Teď ale vím, že ze mě zpevačka prostě nebude :D Sice asi nezpívám nějak extra špatně, ale přeci jen to není nic vyjímečného...Možná bych se ale chytla třeba někde u táboráku. 

Když jsem zjistila, že to na pěveckou kariéru opravdu není, řekla jsem si, že se naučím hrát na hudební nástroj. Vždycky mě totiž mrzelo, že jsem se nikdy na žádný nástroj neučila hrát. Tak jsem si jednou k Vánocům přála kytaru a dostala jsem ji. Ale co myslíte?! Naučila jsem se na ni hrát? Ne...nikdy. I když jsem se už tolikrát snažila... No co, ne každý má talent na všechno. Ale ještě to nevzdávám...Zůstává to na mém bucket listu.

Co poslouchám...

Kdybych měla vyjmenovat veškerou hudbu, která mi dost často zní v uších, byli bychom tu snad do zítra. Jsem totiž člověk, který nemá jasně definovaný hudební vkus. Postupem let se to také dost změnilo... Na základce jsem ujížděla na Kabátech, kdy jsem měla snad všechny jejich CD. Když jsem byla starší, začala se mi čím dál více líbit taková ta typicky popová rádiová hudba. To mi sice zůstalo do teď, jen jsem si k tomu přidala pár dalších interpretů.

Hodně písniček od těchto zpeváků sice také můžete slyšet v rádiu, ale nejsou to takoví ti běžní popoví zpěváci. Nejvíce oblíbení u mě jsou ti zpěváci, kteří jsou něčím vyjímeční, nějak se odlišují a ještě navíc to jsou velké osobnosti. Jejich hudba mě opravdu tahá za srdce a věřím, že bude i vás. Snad najdete inspiraci a jejich písničky si pustíte třeba právě někde na dovolené. 

  • ADELE-Adele, to je taková klasika, co se hudby týče. Je někdo, kdo by ji neznal?! Asi ne. Její hity hrají v rádiích pořád a už několik let. A mně se ještě prostě neoposlouchala. Jenže...Mimo písničky, které znáte z rádií, jich má mnohem více a stojí opravdu za to... Adele byla hlavně v mých teen letech hned po Rihanně mou nejoblíbenější zpěvačkou. Musím se tedy přiznat, že stejně nejvíc miluju ty její profláklé hity, ale i ty ostatní jsou boží. Mým velkým přáním je se jednou podívat na její koncert. ,,Škoda", že má dost často od hudby pauzu.
  • FLORENCE AND THE MACHINE-O kvalitě této kapely svědčí i fakt, že jsem si jejich hudbu hned několikrát vybrala jako hudební doprovod k mým soutěžním tanečním sólům. Opravdu miluji hlas jejich hlavní protagonistky, zpěvačky Florence. Je to něco tak unikátního, že se to nedá ani popsat. Věřím, že spousta z vás bude jejich hudbu znát, ale znáte všechny jejich písničky?! Věřím, že ne...Jejich hudba je skvělá, jak když máte skvělý den, tak i tehdy kdy vám do toho zpěvu prostě není-jejich hudba vám prostě porozumí v každé situaci. Opět bych si moc přála jít na jejich koncert a poslechnout si mé oblíbené hity, jako je jedna z novějších skladeb Hunger, nebo klasiky You've got the love a Shake It Out.
  • SIA-Sia je pro mě naprostá bohyně, která se zajímá o svět a o lidi, kteří v něm žijí, kdy jí nejsou cizí jejich různé problémy a strasti. Právě na tyto problémy dost často v podobě písní poukazuje. Mnoho z vás může Siu znát hlavně kvůli jejím videoklipům, které jsou prostě vždycky nečím vyjímečné a odlišné. Sia si do hodně svých klipů vybrala mladičkou tanečnici Maddie Ziegler, která také patří mezi mé velké oblíbenkyně-prostě 2 v 1. To, že bych ráda šla na její koncert, snad ani nemusím zmiňovat, ne?! Sia je umělkyně, jejíž hudba je různorodá, kdy spojuje různé styly-třeba minulý rok vydala i skělé vánoční album. Siin hlas je vždycky největší dominantou skladby. A že ona zpívat prostě umí. Na Sie mi ještě přijde skvělé, jak nestaví celou svou image v hudebním světě na svém obličeji, který se snaží spíše skrývat. Nebojte, opravdu u Sii nenajdete bouřlivé klipy plné erotiky. Dokázala se totiž prosadit hlasem...A to o něčem vypovídá.
Instastory po koncertu LP
Instastory po koncertu LP
  • LP-To nejlepší na závěr... LP jsem objevila relativně nedávno-tak před 3 roky?! A naprosto jsem této skromné zpěvačce propadla. Doslova. Znám snad všechny její písničky a mohla bych je poslouchat pořád. Je až zvláštní, že na to kolikrát jsem si jednotlivé skladby poslechla, se mi neoposlouchaly. LP je krásná bytost, která umí svou hudbou udělat krásný život i vám. Na jejím koncertě jsem byla! A pozor...Hned dvakrát...A byl to jeden z nejlepších zážitků mého života. Celý koncert byl protkán takovou energií a je až neuvěřitelný, jak může tak velké podium ovládnout tak drobná zpěvačka. LP má tolik zvláštnosí-hraje na více nástrojů, do skladeb píská a ten její hlas a rozsah?! Miluju... LP je podle mě talent století a měl by ji znát snad každý. Myslím si, že se její skladby budou líbit i vám. Miluje ji totiž i můj Míra...A to poslouchá metal.

Zde bych skončila svůj ,,seznam oblíbených zpěváků". Jak jsem již psala poslouchám toho opravdu hodně. Jsem i poměrně velký milovník koncertů. Miluju tu jejich atmosféru, jen někdy ty davy...Ty teda moc nedávám. Ale kdybych měla neomezené finance, mohla bych chodit na koncerty snad pořád. Mimo LP jsem byla na koncertu třeba Imagine Dragons, které mám také ráda a jejich koncert byl peckový, se spoustou efektů a pořádně promakanou stage a choreografií. Na živo jsem slyšela třeba i OneRepublic, Toma Odella nebo Iron Maiden. Poslední dobou si také ráda pustím éterickou Auroru, jen ale musím mít na tento typ hudby náladu.

Abych vám dala tip, kde hudbu poslouchat, tak já ji nejvíce poslouchám na Youtube. Je to pro mě nejjednodušší způsob. Mám sice stažené i Spotify (tedy jen jeho neplacenou verzi), ale nevím, nějak tomu nemůžu přijít na chuť. Sem tam si ho sice pustím, třeba jsem ho hodně poslouchala během zkouškového, ale vždy spíše sahám po osvědčeném Youtube. Nesmím zapomenout ani na rádio, které poslouchám nejčastěji během vaření nebo v autě. A pak ty moje oblíbené koncerty, no...

Co vy a hudba? Co posloucháte? A co koncerty, chodíte? Nebo si radši pouštíte  hudbu doma?

Přeji vám krásný den a brzy naviděnou u dalšího článku,

Vaše Ela

© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky